Węglowodany w sportach walki

utworzone przez | Sie 31, 2020 | Ciekawostki | 0 komentarzy

Węglowodany – trudno o bardziej ergogeniczny środek, który może i powinien być stosowany przez sportowców walki. Musimy pamiętać o tym, że sporty walki charakteryzują się przemianami mieszanymi – jednak większość czasu spędzamy w przemianach beztlenowych, czyli tam, gdzie glikogen i węglowodany są naszymi sprzymierzeńcami. Jeżeli miałbym wybrać tylko jeden z wymienionych produktów, to zacząłbym od wprowadzenia węglowodanów intra workout. Odpowiednie zastosowanie węglowodanów przy treningach o wysokiej intensywności będzie wpływało pozytywnie na wydolność treningową oraz wydłużenie czasu pracy do maksymalnego zmęczenia. Maksymalna ilość węglowodanów, którą jesteśmy w stanie wchłonąć w trakcie 60 minut, to około 60 g, w niektórych przypadkach czy bardzo intensywnych sesjach, zdolność ta może wzrosnąć to 90 g/h. Warto odpowiednio zaplanować ilość spożywanych węglowodanów w trakcie sesji treningowej. W przypadku sesji poniżej 1 godziny prawdopodobnie nie będzie potrzeby do stosowania węglowodanów intra workout (chyba że mówimy o sesjach sparingowych i pracy na maksymalnych obrotach). Jednak przy długich oraz intensywnych sesjach warto zadbać o odpowiednie spożycie węglowodanów w trakcie treningu, tak aby optymalizować wykorzystanie glikogenu, a następnie przyspieszyć jego odbudowę i doprowadzić do sprawniejszej regeneracji.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

zaprojektował godweb.pl

Share This