NAJLEPSZY PORTAL O SZTUKACH WALKI W POLSCE

Kontuzje w kickboxingu MMA i Muay thai

Kickboxing i MMA różni się od boksu tym, że oprócz rąk do walki używa się również kopnięć nogami. Powoduje to, że oprócz typowych urazów, które można odnieść w boksie, w kickboxingu jesteśmy również narażeni na urazy dolnych kończyn a także przeciążenia brzucha.Urazy goleni – W sparingach, lub treningach kopnięć używa się → ochraniaczy na piszczele. To dzięki im jesteśmy wstanie chronić nasze golenie  przed bardzo bolesnymi stłuczeniami a nawet złamaniami. Jednak nie zawsze uda się w 100% zapobiec takim urazom. Ochraniacz może się zsunąć, lub też sparingpartnerzy umówią się  Urazy palców u stóp – bardzo częste zwichnięcia, złamania palców, zdarzają się wtedy kiedy trafiamy przeciwnika w łokieć wykonując na przykład kopnięcia okrężne, lub front-kick-i. Niestety tego typu urazy mogą się pojawić zwłaszcza gdy szczęście nam nie dopisujeUrazy kolan – Częste kontuzje kolan mają miejsce w różnych odmianach kickboxingu jak np. K1. lub formule. To głównie niskie niecelne kopnięcia low-kick trafione w kolano może je uszkodzić. Kontuzje Mięśni brzucha – Bardzo częste urazy brzucha występują w sportach takich jak MMA i kickboxing. Sekwencja ciosów i kopnięć w tych sportach wymagają silnych skrętów tułowia. Warto więc zadbać o mięśnie poprzeczne i skośne brzucha, żeby ich siła była porządna.

Jak zapobiegać dolegliwościom w sportach walki?

Przygotowanie fizyczne to podstawaPraktycznie wszyscy fizjoterapeuci i trenerzy są zgodni. Trening boksu musi iść w parze z treningami siłowymi, jeśli ktoś poważnie traktuje ten sport. Wymagania, które stawiają przed nami trenerzy i nasze ambicje sprawiają, że musimy być perfekcyjnie przygotowani jeśli chcemy osiągnąć jakiś sukces w sportach walki. Skup się bardziej na treningu mięśni grzbietu i ramion a w mniejszym stopniu na klatce piersiowejTrening siłowy jest ważny o tyle, że pomaga zapobiegać kontuzjom. Pomaga również budować wytrzymałość, siłę, zwinność i elastyczność mięśni ścięgien i więzadeł. Jak już wspomniano w boksie, pracują głównie ręce, barki i plecy. To one są najbardziej podatne na urazy, dlatego w treningu siłowym powinniśmy skupić się na rozwoju właśnie tych partii mięśniowych. Należy pamiętać też, że im silniejsze mięśnie, tym są one wstanie lepiej ochronić nasze ciało. Dlatego warto podkreślić jeszcze raz. Silne barki, plecy i ramiona to mniej urazów i kontuzji. Używaj dostępnego sprzętu ochronnego Używanie wysokiej jakości sprawdzonego sprzętu do ćwiczeń jest rzeczą podstawową. W boksie szczególne znaczenie będą miały kaski bokserskie. W kickboxingu pamiętaj o suspensorach chroniących Twoje krocze i nagolennikach, chroniących Twoje golenie i łokcie przeciwnika. O ochraniaczach na szczękę nawet nie wspominamy, bo to absolutna podstawa.