INTERWAŁOWY TRENING SPRINTÓW (SIT)

Trening o charakterze maksymalnych sprintów jest niezwykle często wykorzystywany w różnych dyscyplinach sportowych w tym dobrze asymilowany przez sporty walki. Może on być skutecznie wykonywany na ergometrze rowerowym, na bieżni czy w terenie. Często ten rodzaj treningu wykorzystywany jest w fazie ogólnej przygotowania fizycznego ze względu na dobrą dokumentację naukową jego skuteczności. Zazwyczaj obejmuje on wysiłki maksymalne 30 sekundowe z pasywną przerwą w postaci 3 minut. Oczywiście proporcja może ulegać zmianie w odniesieniu do indywidualnych różnic osobniczych. Główne mechanizmy obejmują kształtowanie wydolności obwodowe, związane z dużym obciążeniem nerwowo-mięśniowym i uwalnianiem jonów wapnia. Zmiany te warunkują adaptacje na poziomie enzymów oksydacyjnych oraz stymulują proces biogenezy mitochondrialnej. Zwykle maksimum adaptacji osiąga się w przypadku 6-9 sesji treningowych.

UDANY ZAWODOWY DEBIUT TOMASZA NIEDŹWIECKIEGO

Brązowy medalista mistrzostw Europy, multimedalista mistrzostw Polski Tomasz Niedźwiecki (1-0) udanie zadebiutował w boksie zawodowym na gali Suzuki Boxing Night 17 w Łomży, pokonując w walce wieczoru Krzysztofa Stawiarskiego (2-4, 2 KO).

Czytaj więcej »