Arginina w sporcie!

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column _builder_version=”4.4.1″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.4.1″ hover_enabled=”0″]Arginina w sporcie

Arginina jest jednym z podstawowych elementów przed-treningówek zaliczanych do boosterów tlenku azotu (NO). Za jej sprawą podnosi się produkcja NO oraz naczynia krwionośne ulegają znacznemu rozszerzeniu. To z kolei skutkuje lepszym przepływem składników anabolicznych, regeneracyjnych i pozostałych składników odżywczych do mięśni. Arginina poprawia także transport oraz przepływ krwi i tlenu, które docierają do tkanki mięśniowej w zwiększonej ilości. Mówiąc w skrócie: bardziej dotlenione i ukrwione mięśnie to efektywniejszy trening, co rezultacie skutkuje zwiększoną objętością mięśni. Nie zawsze jednak efekt „pompy mięśniowej” jest pożądany. Najbardziej cieszy on osoby uprawiające dyscypliny sylwetkowe oraz siłowe. Najmniej jest pożądany przez osoby trenujące pod kątem sportów walki oraz sporty wytrzymałościowe. Wydaje się to zrozumiałe, gdyż „pompa” może przeszkadzać w treningach stricte technicznych.

Arginina doskonale sprawdzi się także jako suplementy po-treningowy gdyż wspiera syntezę białek oraz anabolizm. Można jej zatem przypisać duże właściwości regeneracyjne mięśni. Arginina zwiększa tempo odnowy białek kurczliwych, a także na skutek dekarboksylacji argininy powstaje jej metabolit, który bardzo sprzyja odbudowie uszkodzonych struktur. Kolejną zaletą stosowania argininy w celu regeneracyjnym jest jej zdolność do przemiany w postać poliamidów, które są odpowiedzialne za właściwe mnożenie się komórek. Im większa jest stymulacja tego zjawiska tym bardziej zwiększają się funkcje naprawcze naszych mięśni.[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dawna odsiadka Pudziana

Wyrok dotyczył bójki, w jaką Pudzianowski wdał się z ochroniarzem jednej z dyskotek. Przeciwnik Pudziana oskarżył go wtedy również o kradzież. Pudzian wspomina! -„W mojej

Czytaj więcej »

Uniki rotacyjne w boksie

Najlepszym porównaniem wykonania rotacji będzie przyrównanie jej do litery „U” Polega ona na ugięciu kolan i pochyleniu się podczas przejścia pod ciosem przeciwnika, w trakcie

Czytaj więcej »